Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzecu Podlaskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzecu Podlaskim
Data publikacji strony internetowej: 2011-04-13. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-08-06.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Strona zawiera:
- Mozliwość uzyskania podwyższonego kontrastu
- Możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- Możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
- Mapę strony.
- Strona jest dostosowana do standardów HTML5
- Strona jest dostosowana do standardów WCAG 2.1
Na stronie podmiotowej BIP można również używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, strona posiada focus wokół elementów nawigacyjnych.
Data sporządzenia deklaracji: 2020-03-30.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji: 2024-08-23
Link do oceny jednego z testów
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Mitera, e-mail:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Przed MOPS znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych z nawierzchnią w kolorze niebieskim oraz oznakowaniem. Brak odrębnego wejścia zapewniającego samodzielny dostęp do budynku osobie niepełnosprawnej z niepełnosprawnością kończyn dolnych.
- Dostęp na parter za pomocą platformy przyschodowej. Przestrzenie komunikacyjne w ramach parteru i 1 piętra w zakresie dostępności do pomieszczeń są wolne od barier poziomych. Brak toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Brak windy w obiekcie lub innych urządzeń pozwalających dostać się na 1 piętro.
- Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym przewodnikiem. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Brak pomieszczeń wyposażonych w pętlę induktofoniczną. Brak oznaczeń za pomocą pisma Braille'a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Brak dźwiękowego i świetlnego systemu powiadamiania alarmowego.
- Planowane jest przeniesienie kasy na parter budynku, realizującej gotówkową formę obsługi klientów MOPS.
- Wewnątrz budynku, wzdłuż ciągów komunikacyjnych umieszczono oznaczenia w jaskrawych i kontrastowych barwach ułatwiających poruszanie się osób słabowidzących i niedowidzących.
W indywidualnych przypadkach osoba z niepełnosprawnością ma zapewnione bezpośrednie wsparcie pracownika socjalnego, który umożliwi realizację zgłaszanej potrzeby w niezbędnym dla tej osoby zakresie, po wcześniejszym uzgodnieniu dogodnego terminu realizacji takiej potrzeby, telefonicznie lub mailowo.